Geoblog.pl    MIL    Podróże    Ameryka Srodkowa 2007-2008    Spotkanie z jaskiniami o wysokosci 83m

Spotkanie z jaskiniami o wysokosci 83m

Meksyk
Meksyk, Grutas de Cacahuamilpa
Przejechano 19858 km

Godzina jazdy autobusem z Taxco po bardzo kretaj rodze i jestesmy na miejscu. Kolejne jaskinie czekaja na nas i jakies 40 innych osob na wejscie. Jaskinie od samego poczatku robia na mas wielkie wrazenie nie tylko pieknymi naciekami ale rowniez swoim ogromen. Dwugodzinna wycieczka pozwolila nam na pokonanie okolo 2km w jedna strone. Wiele form skalnych ma swoje nazwy a przewodnik opowiadajac o nich zabawia grupe. Mimo naprawde wielkiej grupy turystow ktorzy zaczynaja zwiedzac jaskinie co godzine w czasie zwiedzania nie czuje sie tloku. najwyzsze sklepienie jest 83m powyzej naszych stop. Robi to maprawde ogromne wrazenie. System jest zelektryfikowany i dobrze oswietlony co bardzo ulatwia zwiedzanie. Po zakonczeniu wycieczki schodzimy jakies 150m w dol do kolejnych dwoch jaskin z ktorych wyplywaja rzeki. Maly odpoczynek i trzeba wracac. W droge powrotna pokonalismy stopem. Poprostu zatrzymal sie jakis samochod, kierowca spytal gdzie jedziemy i juz po chwili jechalismy Leonem do Taxco. A wieczorem jak zwykle poszlismy na procesje ktore odbywaja sie tu codzienncie z okazji Wielkiego Tygodnia.